Gràcies a la Fundació Cottet Mor, la Fundació Congost Autisme durà a terme el projecte “Eliminació de barreres arquitectòniques” a la zona d’higiene personal de la Llar Cottet.

Aquest projecte és un element clau del  model de vida activa que defensem, i consisteix, per una part en substituir el terra de les dutxes actual per un terra antilliscant ceràmic d’alta qualitat per evitar caigudes i substituir totes les portes de les dutxes i de les zones humides dels banys per portes de fenòlic amb elements d’acer inoxidable.

Les portes de fenòlic, tenen l’avantatge de ser un material hidròfug, resisteix millor que altres materials el desgast del temps i la desinfecció amb productes de neteja, la seva superfície és no tòxica, és molt resistent als impactes i fins i tot és Ignífug ja que retarda l’efecte del foc sobre l’entorn.

Cal tenir en compte que les persones amb autisme que utilitzen les dutxes tenen mobilitat reduïda i discapacitat intel·lectual associada i per tant és clau posar tots els elements necessaris per millorar el seu benestar.